Universitetskaya St., 16 Kharkiv, 307/1.
733-79-57
fl@uipa.edu.ua

«Інтерактивні методи навчання іноземних мов у закладах вищої освіти»

«Інтерактивні методи навчання іноземних мов у закладах вищої освіти»

Методичний семінар на тему: «Інтерактивні методи навчання іноземних мов у закладах вищої освіти»

03 травня було проведено черговий методичний семінар кафедри. З доповіддю на тему: «Інтерактивні методи навчання іноземних мов у закладах вищої освіти» виступив доктор педагогічних наук, професор кафедри Шумський Олександр Леонідович. Доповідач зазначив, що згідно з концепцією «Освіта 4.0» сучасна практика викладання іноземних мов у ЗВО, значною мірою зумовлюється світовими тенденціями щодо змін методів і технологій навчання та передбачає застосування інтерактивних методів в онлайн-навчанні.

Для інтерактивного іншомовного навчання характерними є високий рівень активності, доволі значна тривалість навчальної діяльності, самостійна творча робота здобувачів вищої освіти, підвищений рівень мотивації та емоційності, постійна взаємодія викладача з академічною групою.

Проведене комплексне дослідження показало, що загалом на сьогодні існує 289 інтерактивних методів аудиторного, дистанційного та онлайн-навчання. Проте, у викладанні іноземних мов найбільш уживаними є дискусія (89%), «Круглий стіл» (80%), рольові ігри (77%), case study (77%), мозковий штурм (74%), метод проектів (65%).

Однак, як підкреслив доповідач, переважання окремих методів над іншими зовсім не означає їх більшу ефективність, а залежить виключно від суб’єктивних факторів, зокрема: інформованості, досвіду й уподобань самого викладача.

В ході подальшого обговорення було розглянуто питання щодо можливості поєднання між собою компетентнісного підходу та інтерактивних методів навчання, а також за рахунок чого застосування інтерактивних методів уможливлює реалізацію суб’єкт-суб’єктної взаємодії викладача та студента. Після жвавої дискусії викладачі кафедри дійшли одностайного висновку про те, що застосування інтерактивних методів істотно збагачує методичний досвід викладача, спонукає його до пошуку креативних ідей та до їх утілення в навчальний процес.